Wednesday, August 17, 2011

Jom 'Honeymoon' di Hotel Angkasa Lepas



























Firma Rusia, Orbital Technologies telah mendedahkan rancangan untuk membina hotel angkasa lepas , yang dibuka kepada pelancong dunia menjelang 2016.


Hotel itu mempunyai empat kabin yang cukup untuk memuatkan tujuh tetamu dengan kemudahan melakukan aktiviti sosial seperti melihat keindahan sistem solar dengan teropong serta merakam pergerakan angkasa dengan kamera DSLR yang disediakan khas unutk pengunjung .Selain itu, hotel itu juga akan bertindak sebagai hab untuk penyelidikan saintifik dan ujikaji sains .


Pengalaman 'sekali seumur hidup itu' pastinya tidak semurah yang disangka . Ia akan menelan belanja kira-kira $ 410,000 (RM 1,220,979.97) hanya untuk sampai ke stesen angkasa komersial, dan kos tinggal selama lima hari dianggarkan sekitar $ 165.000 (RM 491,369.98).


"Kami menganggap Hotel Angkasa merupakan projek komersial yang amat menarik, dan kami sangat-sangat menggalakkan penyertaan pihak swasta. Ia akan menarik pelaburan swasta bagi industri angkasa Rusia," kata Vitaly Davydov, Timbalan Ketua Persekutuan Agensi Angkasa Persekutuan Rusia.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Protected by Copyscape Web Plagiarism Finder