Monday, July 18, 2011

800 orang berbogel untuk Perang Bantal



Spencer Tunick disebalik eksperimentasi seninya


Perang Bantal Tanpa Pakaian. Inilah Perang Unik yang merupakan bentuk eksperimentasi seni ilham fotographer dari Amerika Serikat (AS) Spencer Tunick  yang diberi nama Sleeping Beauties. Spencer Tunick cukup dikenali dengan karya seni bogel di US kerana usahanya merantau ke seluruh dunia untuk merakam gambar bogel dalam kapasiti peserta yang besar ( klu xpercaya cbe search nme beliau di google, dan lihat image ).


Dalam foto perang bantal tersebut, 800 orang lelaki dan wanita tanpa sehelai benang dilihat berlari kegembiraan sambil melemparkan bantal putih antara satu sama lain. Peristiwa tersebut berlangsung di Istana Gaasbeek, yang letaknya sekitar 6 km dari Ibukota Belgia, Brussels, Belgium.

Menariknya, Spencer Tunick tidak perlu mengeluarkan wang walau sesen pun untuk mengumpul 800 orang peserta dan merakam gambar seni 'masterpiece'nya itu.


p/s : bila seni dan maruah diri xdapat dibezakan mcm ni lah jadi nya...rosak2





1 comments:

Nice poѕt. I was сheckіng соntіnuously
thіѕ weblog and I'm inspired! Very helpful info specifically the closing phase :) I handle such information much. I used to be seeking this certain information for a long time. Thank you and best of luck.

My web blog; galaxy S3
Here is my blog ::

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Protected by Copyscape Web Plagiarism Finder