[ WAJIB BACA ]Malek Noor terima Hidayah di usia 46 tahun

~kisah benar Ahli bina badan negara, dahulu beliau pernah meneguk arak dan makan daging khinzir semasa zaman jahil nyer~

Gaji dan elaun menteri- menteri di malaysia title

Rahsia kerajaan terbongkar. Mari kita lihat gaji-gaji golongan elit negara ini dan bandingkan dengan gaji anda.

STARBUCKS HALAL LAH !

“STARBUCK telah disahkan haram oleh JAKIM. Semua chocolate, vanilla dan coffee drinks kat Coffee Bean dan Starbuck contains E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich dr animal origin (pork).~ betul ke ?

PAK SAMAD DIUGUT TARIK GELARAN SASTERAWAN NEGARA

Begitu mudah negara melupakan jasa insan terbilang seperti Pak Samad ini hanya kerana pandangan dan fahamannya yang tidak selari dengan kerajaan...inikah kerjaan demokrasi seperti yang kita mahu ??? renung2 kan..

(ESKLUSIF) 10 JAWAPAN KHAIRUL FAHMI MENGENAI KEPUTUSAN PUTUS TUNANG DENGAN ELIA!

Alasan Khairul Fahmi mengenai keputusan putus tunangnya dengan Elia

Tuesday, December 21, 2010

Tahi manusia paling besau !!!

Pada tahun 1995, dengan bantuan diet serat khusus yang kaya, Michelle Hines menghasilkan kotoran diekstrusi tunggal yang ialah 26 meter.

Tempat pembuangan sampah terpanjang yang pernah disahkan dihasilkan oleh seorang Amerika, yang menghasilkan 'kotoran mengejutkan' yang selama jangka waktu 2 jam 12 minit yang rasmi diukur pada 12 2in ft. Pelaku dilarang daripada 134 toilet di negara.

Hal yang menakutkan adalah bahawa siapa pun memutuskan untuk mengukur dan mencatat kotoran terbesar di dunia.

Sekitar 3 / 4 dari kotoran rata-rata terbuat dari air. Tentu saja, nilai ini sangat berbeza-beza - kadar air diare jauh lebih tinggi, dan jumlah air di dalam kotoran yang telah ditahan (secara sukarela atau sebaliknya) lebih rendah. Air diserap keluar dari feces saat melewati usus, sehingga kotoran lagi berada di dalam sebelum keluar, kering itu akan menjadi.

Dari bahagian sisa kotoran, sekitar 1 / 3 adalah terdiri daripada bakteria mati.Microcorpses ini berasal dari kebun usus mikroorganisme yang membantu kita dalam pencernaan makanan kita. Lain 1 / 3 dari massa kotoran terbuat dari hal yang kita temukan dicerna, seperti selulosa, misalnya. Dicerna bahan ini disebut "serat," dan kepada dalam mendapatkan kotoran untuk 


bergerak sepanjang melalui usus, mungkin kerana menyediakan traksi. Bahagian sisa kotoran merupakan campuran dari lemak seperti kolesterol, garam anorganik seperti fosfat, bakteria hidup, sel-sel mati dan lendir dari lapisan usus, dan protein.

Warna datang terutama dari bilirubin, pigmen yang timbul dari penyelesaian sel darah merah dalam hati dan sumsum tulang. Jalur metabolisme yang sebenarnya bilirubin dan produk samping dalam tubuh sangat rumit, jadi kita hanya akan mengatakan bahawa banyak itu berakhir di usus, di mana ia lebih banyak diubahsuai oleh aksi bakteria. Tapi warna sendiri berasal dari besi. Besi dalam hemoglobin dalam sel darah merah memberikan darah warna merah, dan besi dalam bilirubin produk sampah menimbulkan warna coklat.

Saya berharap anda menikmati belajar mengenai Poop terbesar dan terbesar di dunia.Ketika kita cuba mencari tahu yang merupakan Poop terbesar di dunia kami mencari maklumat ini. Maklumat di atas pada Poop terbesar di dunia dikumpulkan dari berbagai sumber rekod dunia. Jadi, pemegang rekod terbesar di dunia atau terbesar boleh berubah.

BOtoX ade Babi !!!

tentera wanita hot around da wolrd


gambar tentera wanita yang hot, cantik,cute,seksi dari seluruh dunia. tentera dari Belgium

dari Brazil

Canada

dari China

Colombia

Czech Republic

Finland

Greece

Indonesia

Italy

Jepun

Serbia

Mexico

Norway

Peru

Poland

Portugal

Romania

Rusia

Serbia

Switzerland

Taiwan

Vietnam

Apsal la ramai sangat yang sibuk nak tengok gambar askar Malaysia? Susah tau tak nak cari.. Tapi apa yang aku boleh katakan, berdasarkan pemerhatian aku di UPNM (Universiti Pertahanan Nasional Malaysia) pelajar-pelajar di situ ramai jugak yang comel-comel… Untuk tidak menghampakan korang dipersembahkan..
nurul syuhada nurul ain 


Dia bukan seorang tentera, tetapi seorang pengacara yang cantik manis.. Nurul Syuhada Nurul Ain memakai baju celoreng.. ehehehe aku memang minat dia ni.. Lembu cisdel pon menggatal gak nak jadi tentera

Friday, December 10, 2010

air minum paling mahal...

Air Minum termahal didunia dihasilkan dijepun dengan nama Fillico Beverly Hills.“Fillico Beverly Hills” adalah air minum dari mata air yang diproduksi oleh perusahaan dengan nama Vieluce di Osaka, Jepun. Sumber air yang digunakan adalah mata air yang berada di kaki gunung Rokko, Kobe, Jepun. Mata air ini sudah terkenal sebagai air terbaik untuk menghasilkan sake.

kerana sumber air ini sangat terhad, maka setiap bulan hanya diproduksi 5.000 botol dan per 750 ml dapat anda beli dengan harga $100 per botol.Ternyata dalam setiap produk air minum ini, terdapat dua botol khas yang dijuluki “Raja dan Ratu” dengan tutup botol yang mirip dengan mahkota Kaisar Fredrick II dari Kekaisaran Romawi dan dihiasi dengan kristal Swarovski, tersedia bagi anda yang rela membayar $100 hanya untuk botol berisi air 750 ml.

http://www.luxury-insider.com/Current_Affairs/image.axd?picture=0208_FillicoBeverlyHills-3_420.jpg
Resigzed Image
Click this bar to view the full image.

http://2.bp.blogspot.com/_imIrRbm3PMg/SvbPIyVCdwI/AAAAAAAAAds/Mye5AEBfgck/s320/Fillico+Beverly+Hills.jpg
http://collateraldamage.files.wordpress.com/2008/02/water.jpg

korang akan keluarkan $100 hanya untuk air minum....???
klau aku xlah...mahal sgt kot....http://www.gempak.org/forum/images/smilies/2.gifhttp://www.gempak.org/forum/images/smilies/2.gif

klau salah tmpat bolehlah move

SNSD..sebelum dan selepas

mesti ramai yg ske awek korea skang an...http://www.gempak.org/forum/images/smilies/L0L.gif
sebab skang memang dorang da popular kat Malaysia...hihihttp://www.gempak.org/forum/images/smilies/rongok.png
Nak tau sape SNSD ?? tgk vid kat bwh ni dlu...

 

selalunya ramai artist korea yang buat pembedahan pelastik kalau korank nak tau...kat bawah ni gambar sebelum dan selepas pembedahan pelastik beserte dengan sedikit biodata dorang!!http://www.gempak.org/forum/images/smilies/siul.gif

Tae Yeon
http://1.bp.blogspot.com/_V7ieWIIvBzA/S9-E1yEcORI/AAAAAAAAAHU/v5b8IEBuZnU/s320/bcd2bdc3_c5c2bfac_1002bibi1_ac_mina.jpg

Birth Name: Kim Tae-yeon
Nicknames: Taengoo, Taeng, Tete, Kid Leader, ByunTaeng (pervert Taeng)
Date of Birth: March 9, 1989
Height: 160 cm.
Weight: 44 kg.
Bloodtype: O
Position: Leader & Main Vocalist
Language: Korean (Fluent), English, Chinese (Basic), Japanese (Basic)
Speciality: Trot
Casted: 2004 SM 8th Annual Best Contest (Best Singer 1st Place Grand Award)
Training: 3 Years 3 Months
School: Jeonju Art High School [graduated]
Career: – 2004 Featured with The One ‘You Bring me Joy‘ (Part 2)
- 2007 CF Mobile Stone in the Water
- 2008 DJ for MBC ‘Kangin & Taeyeon’s Chinhan Chingu’ (with SuJu Kangin)
- 2008 OST for KBS drama Hong Gil Dong ‘If (Manyage/ )‘
- 2008 OST for MBC drama Beethoven Virus ‘Can You Hear Me‘
- 2009 Variety show MBC ‘We Got Married’ (with Jung Hyung-don)
- 2009 DJ for MBC radio ‘Taeyeon’s Chinhan Chingu’
- 2009 OST for MBC drama Heading to the Ground ‘It’s Love‘ with Sunny

Jessica
http://4.bp.blogspot.com/_V7ieWIIvBzA/S9-FR0zLVsI/AAAAAAAAAHc/1dk2rQrp2rI/s320/c1a6bdc3c4ab_copy_1002bibi1_ac_mina(2).jpg

Birth Name: Jessica Jung
Korean Name: Jung Soo-yeon
Nicknames: Sica, Jessi, Sergeant Sic, Sicachu, Sickal (knive), Ice Princess
Height: 163 cm.
Weight: 43 kg.
Bloodtype: B
Date of Birth: April 18, 1989
Position: Main Vocalist
Language: Korean (Fluent), English (Fluent), Chinese (Basic), Japanese
Speciality: Dance
Casted: 2000 SM Casting System
Training: 7 Years 6 Months
School: Korea Kent Foreign School (K.K.F.S.) [graduated]
Career: – 2007 MV Kim Jo Han’s ‘Love is so late, I’m sorry‘
- 2007 Featured with 8eight ‘I Love You‘
- 2009 Featured with Park Myung Soo ‘Naengmyun‘
- 2009 MV Super Junior M ‘Super Girl‘
- 2009 Musical ‘Legally Blonde – The Musical’ (as Elle Woods)

Sunny

http://4.bp.blogspot.com/_V7ieWIIvBzA/S9-FunH4ofI/AAAAAAAAAHk/K-kpxm8tNy8/s320/bde1b4cf_1002bibi1_ac_minam(2).jpg

Birth Name: Lee Soon-kyu
Nicknames: DJ Soon, Sunny Bunny, Che Danshin (the shortest)
Date of Birth: May 15, 1989
Height: 158 cm.
Weight: 43 kg.
Position: Lead Vocalist
Language: Korean (Fluent), English, Chinese (Basic), Japanese (Basic)
Speciality: Sports, Eloquence
Casted: 2007 SM Casting System
Training: 9 Months
School: Baehwa Girl’s High School [graduated]
Career: – 2008 DJ Melon Chunji Radio ‘Sungmin&Sunny’ (with SuJu Sungmin)
- 2008 MV Super Junior H ‘Cooking Cooking!‘
- 2008 OST for movie Story of Wine ‘Finally Now‘
- 2008 OST for SBS drama Working Mom ‘You Don’t Know About Love‘
- 2009 MC for SkyTV ‘the M’ (with SS501 Hyungjoon)
- 2009 OST for MBC drama Heading to the Ground ‘It’s Love‘ (with Taeyeon)
- 2009 MC for MTV ‘the M’ (with 2AM Seulong)
- 2009 Variety show KBS2 ‘Invincible Youth’ (as part of Girl7)

Tiffany
http://1.bp.blogspot.com/_V7ieWIIvBzA/S9-F9JmnmpI/AAAAAAAAAHs/IPbOglFNWM4/s320/bcd2bdc3_c6bcc6c4b4cf_1002bibi1_ac_.jpg

Birth Name: Stephanie Hwang ( )
Korean Name: Hwang Mi-young
Nicknames: Fany Fany Tiffany, DdilFany (clumsy Fany), AjumNy, Mushroom
Date of Birth: August 1, 1989
Height: 162 cm.
Weight: 50 kg.
Position: Lead Vocalist
Language: Korean, English (Fluent), Chinese (Basic), Japanese (Basic), Spanish (Basic)
Speciality: Flute
Casted: 2004 SM Casting System; 2004 CJ/KMTV (USA-LA) Contest 1st Place
Training: 3 Years 7 Months
School: Korea Kent Foreign School (K.K.F.S.) [graduated]
Career: – 2007 VJ for KMTV ‘Sonyun Sonyuh Gayo Baekso’ (with Kim Hyesung)
- 2009 OST for MBC drama Jang Myung Go ‘By Myself ( )‘
- 2009 Featured with K.Will ‘A Girl Meets Love‘
- 2009 Featured with The Blue ‘Feeling Only You‘ (with Sooyoung)
- 2009 MC for MBC Music Core (with Yuri)

Hyo Yeon

http://2.bp.blogspot.com/_V7ieWIIvBzA/S9-GNhsalSI/AAAAAAAAAH0/UXxwQ7KX7uc/s320/12.jpg

Birth Name: Kim Hyo-yeon
Nicknames: Hyoraengi (tiger), Hyo-choding, Princess Fiona, Dancing Queen
Date of Birth: September 22, 1989
Height: 160 cm.
Weight: 45 kg.
Bloodtype: AB
Position: Supporting Vocalist/Main Dancer
Language:Korean (Fluent), English , Chinese (Fluent), Japanese (Basic)
Speciality: Dance
Casted: 2000 SM Casting System
Training: 6 Years 1 Month
School: China Beijing Language Courses
Career: – 2005 MKMF BoA’s silhouette dancer

Yuri
http://4.bp.blogspot.com/_V7ieWIIvBzA/S9-GgKNekBI/AAAAAAAAAH8/3QALx71Msf4/s320/c0afb8ae_1002bibi1_ac_minam1_ektha3.jpg



Birth Name: Kwon Yu-ri
Nicknames: Yul, Kkab-Yul (playful Yul), Black Pearl
Date of Birth: December 5, 1989
Height: 167 cm.
Weight: 45 kg.
Bloodtype: AB
Position: Supporting Vocalist/2nd Main Dancer
Language: Korean (Fluent), English, Chinese (Fluent), Japanese
Speciality: Dance, Acting, Swimming
Casted: 2001 SM 1st Annual Youth Best Contest (Best Dancer, 2nd Place)
Training: 5 Years 11 Months
School: Neunggok High School [graduated]
Career: – 2005 KM Super Junior Show ‘The King’s Boyfriend’
- 2006 CF Dongil Highvill Lake City
- 2006 MV DBSK ‘Beautiful Life‘
- 2006 CF China Chocopie CF (with Jang Dong-gun)
- 2006 CF East-West food Hat Choco mitte
- 2007 Movie ‘Attack on the Pin-Up Boys‘ (as Ballet Girl)
- 2007 KBS Sitcom ‘Unstoppable Marriage’ (as Kwon Yu-ri)
- 2008 OST for SBS drama Working Mom ‘Ggok‘ (with Sooyoung)
- 2009 MV K.Will ‘Tears are Dropping ( )‘
- 2009 MV Joo Hyunmi & Seohyun ‘Jjalajajja ‘
- 2009 MC MBC Music Core (with Tiffany)
- 2009 Variety show KBS2 ‘Invincible Youth’ (as part of Girl7)

Soo Young
http://4.bp.blogspot.com/_V7ieWIIvBzA/S9-Gzk5INHI/AAAAAAAAAIE/pIOtPYk_SIw/s320/bcf6bfb5_1002bibi1_ac_minam(2).jpg


Birth Name: Choi Soo-young
English Name: Summer Choi ( )
Nicknames: Shik shin (God of food), NaSoo (interrupter)
Date of Birth: February 10, 1990
Height: 170 cm.
Weight: 45 kg.
Bloodtype: O
Position: Supporting Vocalist/Lead dancer
Language: Korean (Fluent), English, Chinese (Basic), Japanese (Fluent)
Speciality: Dance, Eloquence, Acting
Casted: 2000 SM Open Audition | 2002 Korea-Japan Ultra Idol Duo Audition
Training: 6 Years 3 Months
School: Jeongshin Girl’s High school | ChungAng University
Career: – 2002 Japanese Duo Girl ‘Route ’ (with Marina Takahashi)
- 2003 CF Samsung Anycall Battle of Music (with Jewerly Park Jung-ah)
- 2004 School uniforms ‘Rocks’ model
- 2005 VJ M.Net ‘Hello Chat’
- 2005 OST for Inuyasha ‘I Am‘ (Korean ver.)
- 2007 DJ for Melon Chunji Radio ‘Sungmin & Sooyoung’ (with SuJu Sungmin)
- 2007 KBS Sitcom ‘Unstoppable Marriage‘ (as Choi Soo-young)
- 2008 OST for SBS drama Working Mom ‘Ggok‘ (with Yuri)
- 2008 Movie ‘Hello Schoolgirl! / ‘ (as Jung Da-jung)
- 2009 Featured with The Blue ‘Feeling Only You‘ (with Tiffany)
- 2009 MC for MBC ‘Fantastic Duo’ (with Kim Jae-dong)

Yoona
http://4.bp.blogspot.com/_V7ieWIIvBzA/S9-HC9NPciI/AAAAAAAAAIM/s3xmFMzzfxc/s320/11.jpg

Birth Name: Im Yoon-a
Nicknames: Yoong, Deer, Him Yoona (strong Yoona), Yoong-choding
Date of Birth: May 30, 1990
Height: 166 cm.
Weight: 46 kg.
Bloodtype: B
Position: Supporting Vocalist/Lead Dancer
Language: Korean (Fluent), English, Chinese (Basic), Japanese (Basic)
Speciality: Dance, Acting
Casted: 2002 SM Saturday Open Casting Audition
Training: 7 Years 2 Months
School: Daeyeong High School | Dongguk University
Career: – 2004 Elite Student uniforms advertising model
- 2004 MV DBSK ‘Magic Castle‘
- 2006 CF Teun Teun English
- 2006 CF Sanyo batteries Eneloop
- 2006 CF Elite Student uniforms (with SS501)
- 2006 MV Super Junior ‘U‘
- 2006 MV CSJH The Grace ‘My Everything‘ (with SuJu Kibum)
- 2007 CF Yejimin Pad
- 2007 CF Clean & Clear
- 2007 CF Sunkist Grapefruit/Lemonade (with SuJu Kangin & Heechul)
- 2007 MBC drama ‘9 Ends 2 Outs‘ (as Shin Joo-young)
– 2007 MV Super Junior ‘Marry U‘
- 2008 MV Lee Seung Chul ‘Propose‘
- 2008 MBC drama ‘Park Jung Geum‘ (as Mi-ae)
- 2008 KBS daily drama ‘You Are My Destiny‘ (as Jang Sae-byuk)
- 2009 MV 24/7 ‘That Man’s Woman‘
- 2009 CF Clean & Clear (with Kim So-eun)
- 2009 MBC drama ‘Cinderella Man‘ (as
 Seo Yoo-jin)
- 2009 CF Innisfree

Seo Hyun
http://1.bp.blogspot.com/_V7ieWIIvBzA/S9-HR9-8IiI/AAAAAAAAAIU/biXXo8Vuse0/s320/bcadc7f6_1002bibi1_ac_minam.jpg


Birth Name:
 Seo Ju-hyun
Nicknames: Maknae (the youngest one), Seororo
Height: 168 cm.
Weight: 46 kg.
Bloodtype: A
Date of Birth: June 28, 1991
Position: Lead Vocalist
Language: Korean (Fluent), English, Chinese (Fluent), Japanese (Basic)
Speciality: Piano
Casted: 2003 SM Casting System
Training: 6 Years 6 Month
School: Daeyeong High School | Dongguk University
Career: – 2005 Smart Student Uniforms ad models (with DBSK)
- 2009 Featured with Joo Hyunmi ‘Jjalajjaja ‘

cerita lawak

Ali & Abu ialah dua sahabat baik.

Satu hari Ali datang ke rumah Abu membawa sekeping risalah.

Ali : “Abu…aku ada berita baik ni…”

Abu : “Berita apanya?”

Ali : “Aku dapat iklan ni la…pakej ke puncak gunung kinabalu tanpa perlu mendaki hanya perlu menaiki ‘lif ajaib’ dan sampai ke puncak dalam masa 10 minit saja…”

Abu : “Wow!…hebat tu…kan kita dah lama berangan nak daki Gunung Kinabalu…apa syarat2 dia?”

Ali : “Tak ada apa2 syarat la…bayar seorang RM100 aje ke akaun bank penganjur ni lepas tu kita akan download tiket dan terus pergi ke sana…”

Abu : “Apa lagi…jom la…peluang baik ni…”

Tanpa berfikir panjang mereka berdua membayar setiap orang RM100 ke dalam akaun bank penganjur dan download tiket dari internet.

Di Kaki Gunung Kinabalu…

Ali : “Yeah…kita dah sampai akhirnya..”

Abu : “Apa lagi…jom kita cari pihak penganjur tu…aku tak sabar lagi nak rasa naik lif ajaib ni…”

Hampir setengah jam mereka berdua berkeliaran di kawasan kaki gunung Kinabalu mencari-cari ‘lif ajaib’ yang di katakan itu.

Ali : “Aduuuhhh!!…apa cerita ni…tak jumpa pun lif ajaib tu..”

Abu : “Batang hidung penganjur pun aku tak nampak ni..”

Tiba-tiba muncul seorang pakcik di hadapan mereka..

Pakcik : “Anak berdua ni…mesti nak cari ‘lif ajaib’ kan?”

Ali : “Ye la Pakcik….Pakcik ke penganjurnya?”

Pakcik : “Pakcik bukan penganjur…tetapi pakcik tinggal di kawasan ni”

Ali : “Bagaimana pakcik tahu kami sedang mencari ‘lif ajaib’ tu?”

Pakcik : “Kalau ada sesiapa yang datang ke sini tercari-cari sesuatu dan kemudian termenung…itu tandanya dia sedang mencari ‘lif ajaib’ yang tidak wujud sebenarnya…”

Ali : “Haaa…tidak wujud…biar betul Pakcik…kami dah bayar seorang RM100 ni…kami tertipu ke?”

Pakcik : “Ya..anak berdua sudah tertipu…’lif ajaib’ hanyalah khayalan semata-mata dan pihak penganjur menciptanya untuk mengaburi mata semua orang sebab dia tahu sifat manusia sekarang ramai yang ingin cari jalan pintas…jalan mudah tanpa usul periksa…”

Abu : “Saya dah agak dah…saya memang rasa pelik…tapi manalah tahu kalau lif ajaib tu benar-benar wujud…kan sekarang zaman sains & teknologi mungkin lif ajaib tu memang dah dicipta untuk memudahkan kita ke puncak gunung Kinabalu ni…..hmmm…rupa2nya kena tipu aje”

Pakcik : “Anak2…mendaki gunung ni tidak ada jalan pintas tidak ada jalan mudah….kita mesti bermula mendaki dari bawah dan akhirnya sampai ke puncak…itu semua bukan perkara mudah…kita kena ada kelengkapan yang cukup dan ilmu yang betul…”

Ali : “Hmmm…”

Pakcik : “Ilmu paling penting….ilmu mendaki gunung kena betul…baru awak akan berjaya sampai ke puncak…”

Abu : “Saya sedar sekarang…tak ada jalan pintas sebenarnya…kalau nak mendaki gunung…kita kena mendaki dari bawah dan kena ada ilmu mendaki yang betul….”

Ali : ” Hmm…kami bertindak tanpa berfikir…kami terlupa setiap sesuatu perkara nak dilakukan harus ada ilmu yang betul…tiada jalan pintas…”

Pakcik : “Nasihat pakcik…kalau anak2 nak menakluki puncak Kinabalu ni..belajarlah ilmu mendaki gunung yang betul dan sediakan kelengkapan yang lengkap…pasti anak2 akan berjaya satu hari nanti”

-Tamat-

Duit all over the world !

Sao Tome & Principe (Dobras)

Read More

Switzerland (Francs)

Comoros (Comorian Franc)

New Zealand (New Zealand Dollars)

Cook Islands (Cook Island Dollars)

Hong Kong (Hong Kong Dollars)

Iceland (Kronurs)

Faroe Islands (Kronurs)

The French Pacific Territories (Franc)

The Maldives (Rufiyaa)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...