Sunday, July 3, 2011

spirit coin





kisah ni berlaku padA aku mase muda2 dulu...(kisah benar )
nak dijadikan cerita ktowg ni memang minat sangat dengan benda2 mistik ni...
bile ktowg dengar jew cite2 pelik mesti ktowg siasat sama ada cite tu betol atau tak...
so satu hari ini ktowg terdengar la cite tentang orang seru roh gune duit syiling...
ape lagi...ktowg search la kat internet untk belajar cara die....
search punye search...ktowg pon jumpe...
so,ktowg tengok tol2 cane dyowg main...
(kalau belajar kt sekolah macam ni kan bguish....kui3....)

hahahaha....
citenye bermula bile ktowg dah khatam care nk mainkannye...
ape lagi...weekend membe aku 2 bagi la cadangan tuk main kat rumah die...
biasa la..parents die jarang ada kat rumah..
aku pon setuju jela...
nak la jugak cube benda pelik2 ni walaupon hati ni dah kecut.....
saje nak tunjuk berani kat membe aku 2....

akhirnya hari yang dijanjikan dah sampai...
so aku dengan langkah longlai datang la ke rumah membe aku 2....
biasela kan kalau takot...so peratus nak main tu 50-50 jew....
tapi membe aku yang semangat sangat ,so aku support je la...

lupe pulak...
ktowg ada ajak membe ktowg sorang lagi ni...
tapi die perempuan la...
tunggu punye tunggu tak sampai2 lagi...
tak pela....ktowg sabar je sambil2 tu ktowg siapkan "BOARD DIE"...
pada board tu ktowg tulis huruf A-Z , 0-9 , HOME , YES , NO...
pastu ktowg nyalakan lilin dan letakkn pada hujung penjuru meja tempat ktowg bermain....

tepat pada masanye membe ktowg ni sampai...
die mintak maaf sebab lambat...."jalan jem katanye...."
darah ktowg menyirat jugak waktu tu...
marah la katekan...
tapi tak pela..ktowg tetap senyum sebab die pakai cantik sangat hari tu....

hahahahhaha....
k ni baru klimaks die....

(jeng.....10x)
ktowg gune DUIT SYILING LAMA yang membe perempuan aku tu bawa...
ntah mane die jumpe aku pon tak tau...
pastu duit lame tu ktowg letak kat home dan jari telunjuk ktowg bertiga letak atas duit syiling tu...
ktowg pon start seru roh...
"spirit2 of the coin,dari kegelapan kau ku seru...."
15 mnit ktowg seru roh datang2 lagi..
fed up jugak la...
yela 1st time kan...
ntah jadi atau tak...
baru jew kitowg nak angkat jari...
tetibe angin kuat datang menyerpa muka ktowg...
bukan main terkejut lagi ktowg.....
kipas tak buka suis...pintu berkunci....
"dari mane datang angin tu....."tetibe mulut aku bersuara...
membe aku yang dua orang lagi habis kecut dah muke dyowg...cam darah dah kena hisap lak....PUCATTTT....

then...
tibe2 syiling 2 bergerak dengan sendirinye....
brau kitowg tau yang roh tu dah sampai...
pe lagi...
kitowang happy la...
tak sangka lak benda ni tol2 jadi....
tanye punye tanye....
rupenye roh tu perempuan...
baru je mati...
bunuh diri kerana putus cinta...
ktowg dah cuak sangat2 dah mase tu...
cane kalau roh tu ikot ktowg lak...

macam2 la ktowg tanye roh tu....
dan macam2 gak la ktowg tau sal "die"....
last soalan kami.."sape yang kau paling suke antara kami...???? "
die pon ejala name kawan perempuan kami 2...waktu tu baru ktowg perasan yang muke kawan ktowg tu dah jadi menyeramkan...
senyum sindir pada ktowg....

ape lagi...
aku dan membe laki aku 2 pon teros seru roh tu supaya balik ke tempat asalnye....
tapi "DIE" X NK....
waktu tu tak yah cakap la...lutut kami dah habis mengigil...
tibe2 kawan perempuan aku pulak ketawa...
mengilai macam kena rasuk...
pastu tenung mata kami....
kawan aku tu dah terkucil dalam seluar...

kami cube jugak suruh roh tu pulang kat tempat asal die...
ktowg tak boleh agkat jari selagi duit syiling tu tak pergi kt HOME....2 syarat die...
lau tak.....(ntahla..tak yah la aku cite..nanti kowg tak tido malam lak...)
5 minit pastu tetibe pintu rumah kena ketuk...
bertambah la lagi ketakutan kami...
dah la lampu lilin dah nak padam...
adoyaiiiiii....

and then...
kawan perempuan kami tu kate...
"jmpe ag ye....sy ske kte dpt bermain sama2 ari ni"...
akhirnye duit syiling tu kembali pada home dan kami teros angkat jari kami...
aku dan membe laki aku 2 terus berlari ke pintu untuk tengok sape datang dan tinggalkan membe perempuan aku tu sorang2....

nak tau tak pe yang ktowg nampak waktu buka pintu 2....
pnye la terkejot ktowg bile ternampak kawan perempuan ktowg baru sampai....
then ktowg terus masuk tempat ktowg bermain tadi...
dan "kwn pmpn" yang ktowg tinggalkan tadi dah tiada...
baru ktowg tau yang ktowg main dengan roh menyamar sebagai kawan perempuan kami...

dan pastu ktowg tak jadi main dah....
nak dikatakan seminggu ktowg demam sebab ketakutan....
tobat tak nak main lagi....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Protected by Copyscape Web Plagiarism Finder