Sunday, June 20, 2010

Azab Bagi Wanita..........


(tlg ingatkan kpd semua wanita yg anda kenal)
Salam, Saudara saudari muslimin & muslimat Renungan khusus utk wanita, suami2 & diri sendiri.



Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah menangis manakala ia dtg bersama Fatimah . Lalu keduanya brtanya mengapa Rasulullah menangis.


Beliau menjawab, "Pada mlm aku di-isra' kan, aku melihat wanita2 yg sedang disiksa dgn berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Krn, menyaksikn mereka yg sgt berat  & ngeri siksanya. Putri Rasulullah lalu menanyakan apa yg dilihat ayahandanya.



"Aku lihat ada wanita digantung rambutnya, otaknya mendidih.


Aku lihat wanita digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang & timah cair dituangkan ke dlm tengkoraknya.


Aku lihat wanita trgantang kedua kakinya dgn terikat tangannya sampai ke ubun2, diulurkan ular & kalajengking.


Dan aku lihat wanita yg memakan badannya sendiri, dibwhnya nyalaan api neraka. Serta aku lihat wanita brmuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.
Aku lihat wanita yg telinga pekak & matanya buta, dimasukkan ke dlm peti yg dibuat dr api neraka, otaknya keluar dr lubang hidung, badannya bau busuk krn penyakit sopak & kusta.
Aku lihat wanita yg badannya seperti himar, beribu2 kesengsaraan dihadapinya.


Aku lihat perempuan yg rupanya spt anjing, sedang api masuk melalui mulut & keluar dari duburnya sementara malikat memukulnya dgn pentung dr api neraka,"kata Nabi.


Fatimah kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa spt itu?


Jawab Rasulullah, "Wahai putriku, adapun mereka yg trgantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yg tak menutup rambutnya higga terlihat oleh lelaki bkn muhrimnya.


- Wanita yg digantung susunya adalah istri yg 'mengotori' tmpt tidurnya.


- Wanita yg trgantung kedua kakinya ialah wanita yg tak taat kpd suami, ia keluar rumah tanpa izin suami, & wanita yg tak mau mandi suci dari haid & nifas.


- Wanita yg memakan badannya sendiri ialah krn ia berhias utk lelaki yg bukan muhrimnya & suka mengumpat org lain.


- Wanita yg memotong badannya sendiri dgn gunting api neraka karena ia memperkenalkn & menunjuk2 dirinya kpd org lain. brsolek & brhias agar kecantikannya dilihat lelaki bkn muhrimnya.


- Wanita yg diikat kedua kaki tangannya ke atas ubun2nya diulurkan ular & kalajengking pdnya krn ia boleh solat tp tak amalkan & tak mau mandi junub.


- Wanita yg kepala spt babi & badannya spt himar ialah tukang umpat & pendusta. Wanita yg mnyerupai anjing ialah wanita yg suka fitnah & membenci suami."

Mendengar tu,Sayidina Ali & Fatimah Az-Zahra pun turut menangis.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Protected by Copyscape Web Plagiarism Finder